2014. november 26., szerda

A Véres Báró

A 10./11. században az alapítók korában járt a Roxfortba, a Mardekár ház tagjaként. Tetszett neki Hollóháti Heléna, aki sokszor kikosarazta.
„– Azután beteg lett… és a halálos ágyán az volt minden vágya, hogy még egyszer láthasson engem, hűtlen leányát. Egy férfit küldött a keresésemre, aki sokáig epedett értem, de akit én mindig kikosaraztam. Anyám tudta, hogy ő nem nyugszik, amíg rám nem talál. Harry várta a folytatatást.  – A Szürke Hölgy mélyet sóhajtott, és hátravetette a fejét. – A férfi felkutatott az erdőben, ahol rejtőztem. Nem voltam hajlandó vele tartani, s ettől haragra gerjedt. A báró mindig is forrófejű ember volt. Felbőszítette az ellenkezésem, féltékeny volt a szabadságomra – és ledöfött. – Mikor észhez tért és látta, mit művelt, elkeseredésében önmaga ellen fordította a fegyvert, amivel elvette az életem. Évszázadok múltak el azóta, de még mindig gyötri a bűnbánat, még mindig hordja láncait… Van is oka vezeklésre – fejezte be keserűen a szellem.”
Harry Potter és a Halál Ereklyéi – Hollóháti Heléna

Azóta a Mardekár ház szelleme.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése